RSS Feed

Drama

Geplaatst op

P1020969

Enkele maanden geleden deed ik mee aan een auditie. Voor een theaterproject rond waanzinnigheid. Dat leek mij interessant. Ik hou niet van audities. Ik voel mij dan een keurkip op de veemarkt. Ga ervan twijfelen. Aan mezelf. En dat doe ik al genoeg. Over smaak valt niet te twisten.

Ik werd niet gekozen. Mijn spel was te groot. Te groots. Mijn mimiek te karikaturaal. Hè? Te karikaturaal. Mijn lief lacht. Dat ze gelijk hebben, denkt ‘ie. Haalt zijn schouders op. Trek het je niet aan. Dat ik zijn kleine dramakoningin ben. Ook in het dagelijkse leven? Hij knikt. Zoent me lief.

Ik waai het weg. Tot ver achter de horizon. Over smaak valt niet te twisten. De aarde draait. Alle puntjes van kritiek glijden in de ruimte. Gloeien als sterren boven mijn hoofd. Het duurt lichtjaren voor zoiets verdwijnt.

P1020991

P1020960

P1020917

P1020902

 

Over Evy Van Eynde

https://evyvaneynde.wordpress.com/

»

  1. dan ben je dus te goed voor hun.

    Beantwoorden
  2. Ach vergeet die puntjes. Bekijk de foto’s en bewaar ze goed. Voor als je ’n keer ‘ergens geen woorden voor hebt’. Daar zie ik Pantomime, een van de mooiste vormen van theater. Marcel Marceau, Oleg Popov, Rob van Reijn: het kan niet karikaturaal genoeg zijn!

    Beantwoorden
    • Ik heb gewoon een heel expressief lijf en gezicht. En omdat het gras elders altijd groener schijnt, wil je dat dan juist niet. Dus je probeert jarenlang krampachtig klein en realistisch te spelen. Tot je beseft dat je je troeven verspeelt. En dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Gelijk een kind. Op zoek gaan naar waarachtigheid in je verhalen. Of die nu tot leven komen op de planken of op het scherm. Ik blijf een koorddanser tussen complete artistieke overmoed en de eeuwige twijfel of het überhaupt allemaal iets voorstelt.

      Beantwoorden
  3. Ik ben onder de indruk van deze prachtige foto’s; echt heel erg mooi Evy!!!

    Beantwoorden
  4. Bovenstaande reactie (anoniem) is van mij; ik was vergeten om mijn naam in te vullen!
    sorry

    Beantwoorden
  5. Niet twijfelen, Evy, gewoon doorgaan, ze hebben niet jouw stijl, da’s alles…
    Wat een expressief en open gelaat heb jij, zeg. Schitterend.

    http://www.tannydobbelaar.nl/advies-van-rilke-niemand-kan-u-raad-geven/

    Beantwoorden
  6. En al die blije pluimige kindergezichtjes van gisteren dan, toen ze jouw beestenboel ontdekt hadden? En ’t wordt nog pluimiger, want drie mensen gingen gisteren mijmerend met jouw dichtbundel onder de arm naar huis…. You rock, Evy!

    Beantwoorden
  7. Zo spijtig dat ik niet bij kon zijn , maar de foto’ s spreken inderdaad voor zich !Proficiat !

    Beantwoorden
    • Het was fijn gisteren. Vier keer gespeeld, telkens veel geïmproviseerd en enkele toffe dingetjes bedacht die wel werkten. Zo was er bijvoorbeeld een reusachtig, oranjeharig, kindjesoppeuzelend pluimmonster dat zooooo lenig was dat ‘ie zichzelf kon opplooien gelijk een landkaart. Of nee, gelijk een zwemband. Of een papieren bootje. En er was ook een pyjamabroek die besloot voortaan door de dag te stappen. Punt. En ook een kleine spiderman die keihard zong van Mojje dichebijhijhij…maar die heb ik niet zelf bedacht. Dus, ja, je hebt iets gemist… 😀

      Beantwoorden
  8. Hoe kun je waanzinnigheid nou te groot(s) spelen? Waanzin is. Bestaat in allerlei vormen, en kun je niet begrenzen.
    Voor mij ben jij waanzinnig… goed, expressief, voluit, mooi.
    Hun gemis!

    Beantwoorden
  9. Auditeren vond ik ook altijd een ramp, al die kritische ogen op je gericht en dan hun commentaar, jammer dat je het niet werd.
    De foto’s zijn dan wel weer kostelijk Evy!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Anker Tong

Fiction

Woordzoeker vzw

Muzische, artistieke taaleducatie voor kinderen, jongeren en volwassenen

Het Ontstaan

Hoe de woorden zich bewegen en vorm worden

Kim in de pen blogt

Belevenissen van een maandagskind

ben zo terug!

En toen was er...

Niels Hagen, een persoonlijk filosofisch weblog

Over: duurzaamheid, film, kunst, liefde, literatuur, muziek, politiek, sport en wetenschap

Rolf van der Leest

Gebundelde karakters als proviand voor de geest

gedacht & gedicht

en soms wat meer gedicht dan gedacht

pazzidiparole.wordpress.com/

Ann Van Dessel - Daniel Billiet - Erwin Steyaert - Hilde Pinnoo

Lettergoesting

Over kunst en letters en hun plaats in mijn leven

Fotogedichten van Lenjef

Losse gedachten in woord en beeld gevangen ©

Places Unknown

Dmitrii Lezine's Places Unknown is fine art and travel photography from around the world. Enjoy!

Figments of a DuTchess

not noble, just Dutch

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

LouTerLou, I'm telling you

blogs, columns, life

Loessoep

I'd rather be a verb than a noun

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Lettersmid

Vindt (de) zin

Goed Gezind

Terug naar de eenvoud

Kluger Hans

Online platform

KING BILLY's REPUBLIC

For whatever it's worth

ilcavallobianco

corri, corri mezza prato

Alowieke

Ik kijk en ik creëer

Stop Shop 2014

we stoppen de shopping waanzin (voor één jaar)

Land van Eden

Of hoe we anders kunnen leven en denken.

Jean Philip De Tender

everything is a story

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Taaldacht

Mijmeringen over de aard en wortels van onze taal

Take This Now

Don't let yesterday use up too much of today

Juliecafmeyer's Blog

Just another WordPress.com site

sarahgoodreau

things and not things.

Door Suzanne

De beleving in al haar facetten

Opmerkelijke Manieren

mijn ervaringen als lid van Mensa

akim a.j. willems

pssst...het menu van deze site vind je dààr in het hoekje = = = = = = = = = > > > >

Groove Garden

Adriaan Kuipers

Spiegelingen

Mijn wereld in spiegelbeeld

Kaat Kladdert

Kaat kladdert erop los

Ketogeen... en... Wat ?

Zelfexperiment van ketogeen..... eten ! En ? Hé ? Ja dat !

Leen Huet

Leen Huets blog

