RSS Feed

Bubbels

Geplaatst op

plus-size

Och, wat juich ik dit toe. Een dame met pak aan. Zo zegt men dat. Je hoeft me niet zo bedenkelijk te bekijken. Want weet je, echte vrouwen zien er zó uit.

Geertje zucht. Ja hoor. Helemaal naturel deze foto. Een jonge vrouw die met blush op de wangen uit de golven komt flaneren en haar vel laat wapperen in de zeebries. Feit is dat ze gewoon te dik is. Een meermin met obesitas. Binnen dit en tien jaar ligt ze glucose in te spuiten en sputtert het leven moeizaam door haar bloednerven. Wat een idylle.

Ze slurpt van haar zwarte koffie. Laat het koekje en de suikerklontjes liggen. Proeft  met haar koffielepelsteel van het slagroomborreltje. Schudt met haar schouders. Laat de advocaat onaangeroerd sudderen op de bodem van het zoete glaasje.

En ineens zijn al mijn woorden op. In gedachten sta ik op. Fier en kordaat. Neem met beide handen haar perfecte hoofd vast en sleur eraan. Totdat de wervels in haar nek één voor één breken tussen mijn vingers. Gelijk bubbeltjesplastic. Plof. Plof. Plof. Totdat al haar rationele theorietjes als stof op de grond dwarrelen. Droog, heet stof. Dat je snel bijeen moet keren. Voordat het gaat stuiven en geniepig in je longen kruipt. Waardoor je gaat hoesten en je iedereen in je buurt besmet met het hoogst onaangename goedje. Een dikke dame komt aanzetten met een kruimeldief. Eentje met een krulstaart en roze strikken in het haar. Het diefje zuigt en likt het stof naar binnen. Diep in zijn buik borrelt het van betweterij. Opgeruimd staat netjes, zegt de dame. Iemand brengt twee glazen cava. Laat ons klinken! En ons vel wappert gezellig. Onze tikker stuwt gezapig bloed omhoog en omlaag. En mijn woordeloze lijf vult zich met plus-size bubbels. En uit mijn vingers vloeit voortaan apekool. Pur sang apekool. En larie op een bedje van gebakken lucht.

Over Evy Van Eynde

https://evyvaneynde.wordpress.com/

»

  1. Het is nog te vroeg om te proosten maar ik heb m’n ontbijtje me dubbel lekker laten smaken, heerlijk verhaal!

    Beantwoorden
  2. vanavond ga ik ongegeneerd bubbelen in de late avondzon. you make my day met zo’n verhaal

    Beantwoorden
  3. Verder blijf ik van mening dat lekkernijen niet onaangeroerd mogen blijven. Jouw verhalen ook niet, trouwens 😉

    Beantwoorden
  4. Ik vond de dame uit de zee nog wel zo slank:) Kwestie van perceptie, blijkbaar.

    Beantwoorden
    • Ik vind haar rubensiaans. Geertje vindt haar dik. Jij vindt haar slank. Wat ik interessant vind is: Hou verhoudt zij zich tot de algemene norm van vandaag? Wat vindt Jan met de pet van deze dame? Het valt mij op dat Jan dit steeds meer een normale dame vindt. Ik vrees dat het steil bergaf gaat met de westerse gezondheid als deze jonge dame de norm wordt. Maar puur esthetisch: Lekker rubensiaans. Dat zei ik al. En nu ga ik snorkelen in de avondzon!

      Beantwoorden
  5. wat een heerlijk verhaal!
    krijg spontaan zin in een flinke toef slagroom in mijn koffie.
    Nic

    Beantwoorden
  6. Ik zie toch liever de slankere versie, maar ben misschien thuis te veel verwend met mijn lieve deerne 🙂

    Beantwoorden
  7. Pingback: Geertje en ik | Evy Van Eynde

  8. Wat een prachtig figuur heeft dame op de foto. Niks obesitas! Eindelijk een normaal gevormd lichaam, we worden overspoeld met skeletten. Doe mij dit maar!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Anker Tong

Fiction

Woordzoeker vzw

Muzische, artistieke taaleducatie voor kinderen, jongeren en volwassenen

Het Ontstaan

Hoe de woorden zich bewegen en vorm worden

Kim in de pen blogt

Belevenissen van een maandagskind

ben zo terug!

En toen was er...

Niels Hagen, een persoonlijk filosofisch weblog

Over: duurzaamheid, film, kunst, liefde, literatuur, muziek, politiek, sport en wetenschap

Rolf van der Leest

Gebundelde karakters als proviand voor de geest

gedacht & gedicht

en soms wat meer gedicht dan gedacht

pazzidiparole.wordpress.com/

Ann Van Dessel - Daniel Billiet - Erwin Steyaert - Hilde Pinnoo

Lettergoesting

Over kunst en letters en hun plaats in mijn leven

Fotogedichten van Lenjef

Losse gedachten in woord en beeld gevangen ©

Places Unknown

Dmitrii Lezine's Places Unknown is fine art and travel photography from around the world. Enjoy!

Figments of a DuTchess

not noble, just Dutch

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

LouTerLou, I'm telling you

blogs, columns, life

Loessoep

I'd rather be a verb than a noun

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Lettersmid

Vindt (de) zin

Goed Gezind

Terug naar de eenvoud

Kluger Hans

Online platform

KING BILLY's REPUBLIC

For whatever it's worth

ilcavallobianco

corri, corri mezza prato

Alowieke

Ik kijk en ik creëer

Stop Shop 2014

we stoppen de shopping waanzin (voor één jaar)

Land van Eden

Of hoe we anders kunnen leven en denken.

Jean Philip De Tender

everything is a story

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Taaldacht

Mijmeringen over de aard en wortels van onze taal

Take This Now

Don't let yesterday use up too much of today

Juliecafmeyer's Blog

Just another WordPress.com site

sarahgoodreau

things and not things.

Door Suzanne

De beleving in al haar facetten

Opmerkelijke Manieren

mijn ervaringen als lid van Mensa

akim a.j. willems

pssst...het menu van deze site vind je dààr in het hoekje = = = = = = = = = > > > >

Groove Garden

Adriaan Kuipers

Spiegelingen

Mijn wereld in spiegelbeeld

Kaat Kladdert

Kaat kladdert erop los

Ketogeen... en... Wat ?

Zelfexperiment van ketogeen..... eten ! En ? Hé ? Ja dat !

Leen Huet

Leen Huets blog

