RSS feed

Miet

Geplaatst op

cup of coffee

Dorst les je bij Miet

Mooi is ze niet

vroegrijp

 

Een zak over de kop

Kijk met je roede

Een gleuf is een gleuf

 

En tranen zijn tranen

De zilte stilte

grijpt je bij de kraag en…

 

Je staat in de rij

Wacht netjes je beurt af

Een gleuf is een gleuf

 

En wie erbij

wil horen

 

Stopt zijn stekker

in de donkere zijde

van het lijf

 

Dat bloed druppelt

in je take away

cup

 

 

 

 

Over Evy Van Eynde

https://evyvaneynde.wordpress.com/

»

  1. Tragisch. Vermoord worden en toch verder moeten leven.

    Beantwoorden
  2. Een versje zo donker als de koffie in de take away cup. Zo bitter als bloed zal het smaken!!
    Een leven zo triest, beschreven in enkele duistere zinnetjes. Voor al de Mietjes op de wereld.

    Beantwoorden
    • Sommige gedichten moeten er gewoon uit. Je bent dan als schrijver niet meer dan een medium als het ware. Ik was maw helemaal niet van plan om dit te schrijven. En nu weet ik bij gevolg ook niet helemaal zeker waar het over gaat. 🙂

      Beantwoorden
      • Dat vind ik nu eens echt fascinerend! Ik wil altijd graag weten hoe dichters en schrijvers nu precies te werk gaan – vertrekken vanuit een idee, of vanuit een beeld… En nog belangrijker: of zij er alle betekenissen bewust in leggen die wij eruit kunnen halen. Blijkbaar is dat niet altijd het geval 🙂

        Beantwoorden
        • Ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk. Ik heb geen vaste schrijfstrategie. Soms is het op voorhand heel duidelijk waar ik het over wil hebben (zie bv. mijn gedicht Tekenpiet), andere keren heb ik een beginzin of een beeld in mijn hoofd en laat ik mij leiden door de taal aan de hand van associaties, rijm, klanken die bij elkaar passen of nét niet, enz…Ik vertrouw hierbij altijd op de abstraherende kracht van de lezer: Zoals kleine kindjes losse stipjes verbinden tot een betekenisvol beeld, zo doet de lezer dat met taal. Dit verbinden kan nooit los gezien worden van de lezer. Hij stopt er zijn emoties, herinneringen, associaties, enz… in. Het is net daarom dat een tekst gelezen moet worden. Enkel door de wisselwerking van schrijver-tekst-lezer vindt een schrijfsel zijn volle betekenis. En die is nooit helemaal af.

          Beantwoorden
  3. Een formidabel gedicht, Evy. Zo rauw eet ik ze niet vaak.

    Beantwoorden
  4. Ik krijg bij dit gedicht minstens 3 verhalen in mijn hoofd .
    Knap als je dat teweeg brengen met weinig woorden.

    Beantwoorden
  5. Als ik het heel hard voorlees en met een vrolijke stem zou je bijna denken dat het een heel vrolijk gedicht is. Maar o wee, die lagen…
    Mooi.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Woordzoeker vzw

Muzische, artistieke taaleducatie voor kinderen, jongeren en volwassenen

Het Ontstaan

Hoe de woorden zich bewegen en vorm worden

Kim in de pen blogt

Belevenissen van een maandagskind

ben zo terug!

En toen was er...

Niels Hagen, een persoonlijk filosofisch weblog

Over: duurzaamheid, film, kunst, liefde, literatuur, muziek, politiek, sport en wetenschap

Rolf van der Leest

Gebundelde karakters als proviand voor de geest

gedacht & gedicht

en soms wat meer gedicht dan gedacht

pazzidiparole.wordpress.com/

Ann Van Dessel - Erwin Steyaert - Hilde Pinnoo

Lettergoesting in avondland

Over kunst en letters en hun plaats in mijn leven

Fotogedichten van Lenjef

Losse gedachten in woord en beeld gevangen ©

Places Unknown

Dmitrii Lezine's Places Unknown is fine art and travel photography from around the world. Enjoy!

Figments of a DuTchess

not noble, just Dutch

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

LouTerLou, I'm telling you

blogs, columns, life

Loessoep

I'd rather be a verb than a noun

Margo Hermans

Blog what you live; don't live to blog.

Lettersmid

Vindt (de) zin

Goed Gezind

Terug naar de eenvoud

Kluger Hans

Online platform

KING BILLY's REPUBLIC

For whatever it's worth

ilcavallobianco

corri, corri mezza prato

Alowieke

Ik kijk en ik creëer

Stop Shop 2014

we stoppen de shopping waanzin (voor één jaar)

Land van Eden

Of hoe we anders kunnen leven en denken.

Jean Philip De Tender

everything is a story

kribbels uit mijn leven

een kijk in mijn gedachten en de gebeurtenissen uit mijn dagelijks leven, heel gewone dingen, misschien ook wel heel bijzondere......

Taaldacht

Mijmeringen over de aard en wortels van onze taal

Juliecafmeyer's Blog

Just another WordPress.com site

sarahgoodreau

things and not things.

Door Suzanne

De beleving in al haar facetten

Opmerkelijke Manieren

mijn ervaringen als lid van Mensa

akim a.j. willems

pssst...het menu van deze site vind je dààr in het hoekje = = = = = = = = = > > > >

Groove Garden

Adriaan Kuipers

Spiegelingen

Mijn wereld in spiegelbeeld

Kaat Kladdert

Kaat kladdert erop los

Ketogeen... en... Wat ?

Zelfexperiment van ketogeen..... eten ! En ? Hé ? Ja dat !

Leen Huet

Leen Huets blog

Tom Driesen

En als je me niet gelooft dan maak ik je iets mooiers wijs

